kiropraktor_joakim_helsing

Kiropraktor Joakim Helsing har 6 års utdannelse innen muskel-, skjelett- og nervelidelser, med mastergrad i kiropraktikk fra Anglo-European Chiropractic College i England (AECC) 2006-2011, samt turnustjeneste påfølgende år, og er autorisert kiropraktor med sykemelding-, refusjon- og rekvisisjonsrett.

Helsing startet ved Nittedal Kiropraktorklinikk, den gang Nittedal Kiropraktiske klinikk, i 2012. Han har terapeutisk erfaring fra 4 ulike klinikker i Oslo-området, med fordypning innen bl.a. manipulasjonsteknikker, triggerpunktterapi, ekstremitetsbehandling (armer / ben), klinisk nevrologi, pediatri, akupunktur, treningslære og tilpassing av ortopediske innleggssåler – hvilket innbefatter de mest brukte teknikker og metoder for fysikalsk behandling idag. Helsing har bred sportslig bakgrunn, som sportsterapeut for bl.a. Gjelleråsen og Skedsmo fotballklubb, som fotball- og bandyspiller, og som tidligere langløpsentusiast i skisporet.

Helsing er nøye, og tilpasser behandlingen den enkelte diagnose og forløp. Den moderne kiropraktoren er primærhelsetjeneste for muskel-, skjelett- og nervelidelser, med de plikter og krav det stiller til grundig forundersøkelse og forsvarlig behandlingsplan. Der det påkreves vil pasient henvises for komplementær undersøkelse med MR og/eller røntgen, henvises til legespesialist og/eller sykemeldes. Kiropraktorbehandlingen Helsing utfører er spesifikk, begrunnet i funn fra undersøkelsen, og målrettet mot smertelette og gjenoppretting av tapt bevegelighet.

Helsing er opptatt av bevegelighet og funksjon, og monitorering av bevegelsesutslag er en grunnleggende del av undersøkelsen, sammen med andre ortopediske og nevrologiske tester. Veien til smertelette går ofte via normalisering av bevegelsesutslag og ved å gjenvinne negative funksjonsendringer i ledd, samt normalisere spenninger og spasme i muskler. Nedsatt bevegelighet kan bl.a. avsløre smertenenes opprinnelse, og fortelle om de tilstander som kan forårsake smerte og nedsatt bevegelighet, bl.a. nedsatt leddfunksjon, muskelspasme, betennelse, slitasje o.a.. Behandlingen rettes mot både ledd og muskler, samt områder for nervegjennomgang.

Har du spørsmål vedr. hvordan kiropraktorbehandling kan hjelpe deg og din plage, kontakt Joakim: