innleggssåler

Ortopediske innleggssåler – Formthotics fra Alfacare

Nittedal Kiropraktorklinikk tilbyr den ortopediske innleggssålen Formthotics fra Alfacare. Vi kompetanse innen undersøkelse av fotens biomekanikk, og tilpassing av ortopediske innleggssåler for å kompansere for overpronasjon, underpronasjon, tverrplattfot og andre komplikasjoner i en fot.

Smerter i ben og fot kan være vanskelig å diagnostisere, og krever ofte en grundig undersøkelse. Med bred erfaring fra idretten vil du på Frogner Kiropraktorklinikk bli møtt med høy kompetanse innen muskelsmerter i ben og fot. En annen årsak for smerter i ben og fot kan være isjias fra en sprukken skive mellom ryggvirvlene i korsryggen som trykker på isjiasnerven. Dette krever at vi foretar en nevrologisk utredning av dine smerter.

Hos Nittedal Kiropraktorklinikk vil du i tillegg til ortopediske tester av muskel, skjelett og nerver i ben, fot og korsrygg, få en biomekanisk undersøkelse av fot og fotblad. Med i gjennomsnitt 5000-7000 steg om dagen, og store påkjenninger fra føttene gjennom idrett, er det viktig å tilse optimal absorbering av krefter fra underlaget i fotblad.

Plager
– Benhinnebetennelse
– Fascitt – smerter under fotblad
– Formthotics innleggssåler
– Isjias
– Runner’s knee
– Senebetennelse
+ en rekke andre muskel- skjelett- og nervelidelser som krever en grundigere utredning

Det er viktig å være aktiv og trene for en sunn kropp – like viktig er det at kroppen fungerer optimalt – Frogner Kiropraktorklinikk hjelper deg med undersøkelser av fotblad og konstruksjon av ortopediske såler fra Formthotics.

Formthotics leverer medisinske såler i moderne design til hverdagssko, joggesko/fotballsko/aktivitetssko, vernesko, pensko, stilletter – til eldre med slitasje og gnageproblematikk, barn og voksne i alle aldre.